close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בחירת יין משובח לארוחת החג

מערכת שורשכג חשוון, תשפ21/11/2019

כפי שהחג הוא רק תירוץ לאכול ארוחה משובחת, כך האוכל עצמו הוא בלא מעט מצבים רק תירוץ לפתוח בקבוק יין איכותי

תגיות:
צילום: grape-man
כולנו, או פחות רובנו, אוהבים את החגים ובעיקר את המסורות הקולינריות שקיימות בפסח, שבועות, ראש השנה, סוכות, חנוכה, ט"ו בשבט ופורים. למעשה ערבי החג וימי החג הם במקרים רבים רק תירוץ להתאסף ולאכול ארוחה שאולי מבוססת על הרגלים של פעם אבל כוללת עוד הרבה תוספות שמעשירות את החוויה הקולינרית. וכפי שהחג הוא רק תירוץ לאכול ארוחה משובחת, כך האוכל עצמו הוא בלא מעט מצבים רק תירוץ לפתוח בקבוק יין איכותי, ובכל מקרה כדאי תמיד ללוות ארוחות חג עם יין מתאים. לפניכם מספר המלצות

יין לגבינות
כל מי שלקח חלק בפסטיבל יין וגבינות יודע עד
כמה מוצלח החיבור בין המשקה שמשמח לבב אנוש לבין המאכל שמזוהה עם שבועות (גם אם במקור מדובר בחג ביכורים ולאו דווקא מוצרי חלב). למעשה גם בלי לחוות את פסטיבל היין כולנו יודעים שהיין מעצים את הטעמים של הגבינות - ובפרט אם בוחרים נכון את היין.

כך למשל עבור גבינות של עיזים מתאים סוביניון בלאן רענן, רוקפור מתחברת מעולה עם יינות קינוח מתקתקים, אם אתם אוכלים בארוחת החג קממבר או ברי כדאי ללוותן עם יין לבן דומיננטי (למשל שרדונה בעל גוף מלא או ריזלינג) ולצד פרמזן, צ'דר וקשקבל כדאי להגיש יין רוזה.

סלטים
סלטים הם מנה מומלצת לכל ארוחת חג. המנות שמבוססות על ירקות (וגם תוספות מגוונות) מהוות בסיס לתפריט היומי באופן כללי, אבל בחגים, כשבדרך כלל אנחנו אוכלים יותר מהרגיל, כדאי במיוחד להרבות בירקות.

עם סלטים היין המומלץ הוא רוזה (שאגב, זוכה לגוון הוורדרד בגלל שההשריה שלו קצרה במיוחד). פינו נואר - יין שמופק מענבים שגדלים באקלים יחסית קר - הוא אופציה נוספת וגם יינות הבוטיק הלבנים יכולים להתאים מאוד.

מנות איטלקיות
גם בחגי ישראל תמצאו על שולחנות רבים מאכלים מהמטבח האיטלקי, ואפשר להבין למה: כולנו אוהבים פסטות על סוגיהן השונים, הריזוטו מארץ המגף מהווה גם הוא תוספת מבורכת למנות העיקריות ובאופן כללי תאוות החיים של האיטלקים כפי שבאה לידי ביטוי במאכלים שלהם מתאימה מאוד לחגים שלנו.

לצד מנות איטלקיות כדאי להגיש יינות איטלקיים, ואגב, פסטיבל היין הוא הזדמנות מעולה להתרשם מהתוצרת העדכנית של היקבים בארץ המגף. עם פסטה ברוטב שמנת כדאי לשתות שרדונה, למנות על בסיס רוטב עגבניות כדאי לצרף קברנה סוביניון או יין אדום קליל אחר, ועם הפיצות מומלץ להגיש שיראז.

בשרים
לא מעט ישראלים מאמינים שאין ארוחת חג בלי בשר. עם כדורי בשר היין המתאים הוא אדום וקליל, למשל קברנה סוביניון מאזור בורדו או מקליפורניה, עם מנות של עוף היין הנכון אדום צעיר ובפרט יין בוטיק שמוסיף טעם מעניין למנה, ולצד סטייק שותים יינות דומיננטיים. למעשה באופן כללי שכל מדובר על מנת בשר "כבדה" יותר, כך גם הנוכחות של היין צריכה להיות בולטת יותר. עם בשר ברווז או בשר של אווז רצוי ללגום יין פינו נואר, שמתאים גם לבשרו של העגל.

קינוחים
שתיית יין בארוחת החג - או בכל הזדמנות אחרת כמו למשל פסטיבל היין - לא מוגבלת רק למנות ראשונות ועיקריות אלא מתאימה גם כשעל השולחן מופיעים הקינוחים. מנות אחרונות בעלות טעם עז ובפרט מבוססות שוקולד יקבלו תוספת מוצלחת עם יין מבעבע או יין פורט. פורט צעיר מתחבר היטב גם לטירמיסו. עבור קינוחים על בסיס פירות ההמלצה היא לשתות יין מוסקטו.
הוסף תגובה
צילום: grape-man
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה